Stadstuin
  • Home
  • Actueel
  • Beheer
    • Beheer
    • Extensief beheerd gras
    • Projecten >
      • Aanpak Wateroverlast
  • Deelgenoten
    • Deelgenoten
    • Werkgroep
    • Vergadering van Deelgenoten
    • Vraag en Antwoord
    • Projecten
  • Bestuur
    • AVG
  • Links en Downloads
  • Contact

Verslag van de Vergadering van Deelgenoten d.d. 1 juni 2022

17/6/2022

 
Het verslag van de Vergadering van Deelgenoten van 1 juni jl. is hier te downloaden.

Vervolg: besluitvorming op 22 juni 
Ondanks de hoge opkomst, zijn er volgens de officiële reglementen toch meer eigenaren nodig om de vergadering rechtsgeldige besluiten te laten nemen. Daarom vindt er op woensdag 22 juni a.s. een tweede vergadering plaats, die dan - ongeacht de opkomst – wel rechtsgeldige besluiten kan nemen. Zorg dat u erbij bent! De bijeenkomst vindt opnieuw plaats in de Boogkerk en start om 20.00 uur.

We ontmoeten u graag de 22ste!

Het bestuur.

Sfeerimpressie Vergadering van deelgenoten d.d. 1 juni 2022

13/6/2022

 
Grote betrokkenheid tijdens Vergadering van Deelgenoten op 1 juni 2022
 
Het was een gezellige drukte, woensdagavond 1 juni in de Boogkerk in Nieuwland. Sinds lange tijd vond er weer een Vergadering van Deelgenoten plaats. De opkomst was hoog. Zo’n 75 personen waren aanwezig en toonden hun betrokkenheid door relevante vragen te stellen en met inhoudelijke bijdragen te komen. De vergadering vond plaats op initiatief van het Bestuur van de Stichting Stadstuin. Er stonden enkele belangrijke punten op de agenda, waaronder de roep om nieuwe bestuursleden voor de Vergadering van Deelgenoten en een gedachtewisseling over de toekomst van de Stadstuin.
 
Oproep nieuwe bestuursleden
De vergadering stond onder leiding van Yoran van Aken, oud-bewoner van de Stadstuin en oud-voorzitter van de Vergadering van Deelgenoten. Penningmeester Tim Hölzken gaf een uitgebreide toelichting bij de financiële stukken en beantwoordde diverse vragen. Hij deed een belangrijke oproep: word lid van het Bestuur van de Vergadering van Deelgenoten of de kascommissie. Alleen zo kunnen de mandelig eigenaren van de Stadstuin zelf sturing geven aan de gelden die beschikbaar zijn voor (onderhoud van) de tuin. De oproep was niet aan dovemansoren gericht. Acht eigenaren stonden op: vijf meldden zich aan voor het bestuur van de Vergadering van Deelgenoten en drie voor de kascommissie. In de volgende ledenvergadering op 22 juni stellen zij zich voor en worden zij officieel benoemd.
 
Toekomst Stadstuin
De oproep voor nieuwe bestuursleden is belangrijk voor de toekomst van de Stadstuin. Het fonds voor onderhoud en investeringen (zoals nieuwe speeltoestellen) is niet toereikend voor de lange termijn. Daarom moeten er keuzes gemaakt worden. Gezien de bijzondere constructie van mandelig eigendom - wat betekent dat alle eigenaren in de Stadstuin ‘eigenaarsverantwoordelijkheid’ dragen - is een actieve betrokkenheid van eigenaren van groot belang. Tijdens de vergadering vertelde Ernst Beitler, voorzitter van de Stichting Stadstuin, dat de gemeente Amersfoort en de Stichting Stadstuin opdracht hebben gegeven aan adviesbureau Kern Konsult om een onderzoek te doen. Dit onderzoek, gefinancierd door de gemeente, bestaat uit een evaluatie van de organisatie en aanpak van de Stadstuin tot nu toe, en een verkenning van de wensen en mogelijkheden voor de toekomst. Het resultaat is bedoeld als input voor verdere gedachtevorming en uiteindelijke besluitvorming over de toekomst van de Stadstuin. Nog voor de zomer starten gesprekken met zowel oude als nieuwe bestuursleden. Na de zomer vinden de eerste gesprekken plaats met bewoners. Wilt u ook meepraten en meedenken? Aanmelden kan door een mail te sturen aan info@kernkonsult.nl onder vermelding van Stadstuin.
 
Vervolg: besluitvorming op 22 juni 
Ondanks de hoge opkomst, zijn er volgens de officiële reglementen toch meer eigenaren nodig om de vergadering rechtsgeldige besluiten te laten nemen. Daarom vindt er op woensdag 22 juni a.s. een tweede vergadering plaats, die dan - ongeacht de opkomst – wel rechtsgeldige besluiten kan nemen. Zorg dat u erbij bent! De bijeenkomst vindt opnieuw plaats in de Boogkerk en start om 20.00 uur.

(tweede) vergadering van deelgenoten 22 juni a.s.

13/6/2022

 
Aangezien het aantal deelgenoten dat aanwezig wass of anderen gemachtigd had onvoldoende was tijdens de Vergadering van Deelgenoten op 1 juni jl. en dus niet voldaan werd aan de quorum-eis, was het niet mogelijk om geldige besluiten te nemen.
Om het quorum te halen zouden minimaal 50% van de deelgenoten (= 382 deelgenoten) aanwezig of gemachtigd moeten zijn, maar er waren 201 deelgenoten vertegenwoordigd.

Daarom is een tweede vergadering nodig en die wordt gehouden op 22 juni aanstaande in de Boogkerk aan de Watersteeg 2 in Amersfoort. De vergadering begint om 20.00 uur, inloop en registratie vanaf 19.30 uur.
De uitnodigingen hiervoor zijn reeds op 2 juni jl. bij alle mandelige eigenaren bezorgd. In de gedrukte uitnodiging vindt u de link naar de agenda en vergaderstukken.

We zien u graag op 22 juni aanstaande.

Het bestuur.

Werkzaamheden hoogspanningsmast Stadstuin (Hoek Forel/Nieuwlandsedreef) in de weken 20 t/m 30.

9/5/2022

 
Werkzaamheden in opdracht van Tennet
De onderhoudswerkzaamheden zijn gepland van 16 mei tot en met eind juli 2022 (week 20 t/m 30). Gedurende deze periode zal Stedin minimaal tweemaal de mast benaderen. Bij de werkzaamheden zullen de afstandhouders worden geïnspecteerd en de trillingsdempers worden vervangen.
De mastlocatie wordt benaderd met inzet van voertuigen (werkbus/tractor met aanhanger).

De buurtbewoners zijn reeds geïnformeerd via deze informatiebrief.

Mocht u vragen hebben, neemt u dan contact op met de contactpersonen die vermeld staan in de informatiebrief.

Save the date: Vergadering van deelgenoten - 1 juni 2022

29/3/2022

 
Geachte Eigenaar, deelgenoot van Stadstuin

Graag nodigen wij u uit voor het bijwonen van een vergadering van deelgenoten van de Stadstuin te Amersfoort. Een schriftelijke uitnodiging krijgt u medio mei in de brievenbus. Hierbij alvast een vooraankondiging, dus Save The Date!

Datum        : woensdag 1 juni 2022
Aanvang     : 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
Einde         : ca. 21:30 uur
Locatie      : De Boogkerk - Watersteeg 2, 3824 EM Amersfoort

Deelname aan de Vergadering van Deelgenoten
Wij verzoeken u om vóór 23 mei aanstaande per e-mail te melden (vvd@onzestadstuin.nl) of u wilt deelnemen aan de vergadering. Het is noodzakelijk dat u zich aanmeldt per e-mail, zodat wij op basis hiervan de presentielijst kunnen maken!

Zoals u wellicht weet, kunnen geldige besluiten uitsluitend worden genomen met een meerderheid van drie/vierde van het aantal uitgebrachte stemmen in de vergadering waarin tenminste de helft van het aantal deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd is.

Vergaderstukken
Per 25 mei aanstaande kunt u de agenda en de vergaderstukken via Google Drive inzien en downloaden. Op de agenda treft u de voorstellen die ter besluitvorming aan de vergadering worden voorgelegd. De link naar de vergaderstukken op Google Drive staat vermeld in de schriftelijke uitnodiging die u in de brievenbus krijgt.


Volmacht
Het bestuur wijst u op de mogelijkheid gebruik te maken van een volmacht, wanneer u onverhoopt niet in de gelegenheid bent de vergadering persoonlijk bij te wonen. Een volmacht kunt u eenvoudig per e-mail doorgeven, een volmacht met steminstructie zal ook op Google Drive te vinden zijn. Op deze manier laat u uw stem niet verloren gaan.

Vragen
Wij begrijpen dat u wellicht vragen heeft over de documenten voor de vergadering. U kunt tot uiterlijk 29 mei aanstaande uw vragen per e-mail indienen. Het bestuur zal veel gestelde vragen van algemeen nut behandelen tijdens de vergadering.

Het bestuur van de vergadering van deelgenoten ziet uit naar uw deelname.


Met vriendelijke groet,
Het bestuur van deelgenoten in de mandelige zaak.


PS Een afdrukbare versie van dit bericht kunt u hier downloaden. Deze kunt u bijvoorbeeld ophangen op het prikbord van uw vista.

fijne feestdagen

21/12/2021

 
Foto

Vragen over inrichting en opslaglocatie aan de zeldertsepoort

3/12/2021

 
Naar aanleiding van vragen over de opslaglocatie aan de Zeldertsepoort, hebben we contact gezocht met de gemeente Amersfoort.

De gemeente Amersfoort heeft ons het volgende laten weten:

Door een aantal mensen zijn de afgelopen jaren opmerkingen geplaatst over de inrichting van de Zeldertsepoort en de opslaglocatie van de firma De Groot.

Opslagplaats/depot ondergrondse containers
De uitvoering van de plaatsing van deze containers heeft langer geduurd dan gepland. In december 2021/januari 2022 plaatst de aannemer de laatste containers in Vathorst. Dit is ook het moment dat de tijdelijke locatie van de opslag verdwijnt.
 
De opstelstrook/tijdelijk opslag materiaal groenwerkzaamheden
We hechten veel waarde aan de opstelstrook. Met deze voorziening voorkomen wij, in het kader van duurzaamheid, veel transportbewegingen tijdens het beheer/onderhoud in de wijk Nieuwland.
 
Verzorgde entree van de wijk en aandacht biodiversiteit
Ook vinden wij het belangrijk dat de entree er verzorgd uitziet én bijdraagt aan de biodiversiteit. Daarom hebben wij de afgelopen periode op locatie de volgende maatregelen genomen:
- De clusterplaats van de 15 bovengrondse inzamelcontainers is ontmanteld.
- Er is ruim 100 m2 tegel verwijderd en ingezaaid met gras.
- Er zijn (bijen lokkende) heesters aangeplant rond het transformatorhuis.
- 3 bomen aangeplant aan de zuidzijde van de entree.
- We passen een deel van het maairegime aan: van intensief gazon naar extensief ruig gras.
- De middenberm wordt ingeplant met bloembollen.
 
Daarnaast blijven wij in overleg met alle betrokkenen zoeken naar een goede balans tussen functionaliteit en uiterlijk.
 
Gemeente Amersfoort
Afdeling Leefomgeving.

Bestuurders gezocht

26/10/2021

 
Het bestuur van stichting Stadstuin en ook van de mandelige zaak (Vergadering van Deelgenoten) is  op zoek naar nieuwe bestuursleden. Liefst mensen met kennis van of affiniteit met besturen en/of financiën. Meedenken, meepraten, mee besluiten en soms ook hands on taken uitvoeren.

Het huidige bestuur is bezig een aantal zaken te evalueren, waarbij nieuw beleid en werkwijzes voor een aantal zaken bepaald moeten worden. Dit is dus hét moment om in te stappen, mee te werken en onderdeel uit te maken van een toekomstbestendig bestuur.

Interesse?
Wilt u direct invloed op uw woon- en/of werkomgeving in Stadstuin? Neem dan nu contact op met het bestuur via vvd@onzestadstuin.nl.
Wij willen graag in gesprek met u, om u verder te informeren.

Laten we samen Stadstuin mooier maken voor en door bewoners.

Het bestuur.

Vertrek bestuursleden stichting Stadstuin

26/10/2021

 
Per 1 oktober 2021 hebben enkele bestuursleden om verschillende redenen besloten om afscheid te nemen als bestuurslid van stichting Stadstuin. Wim den Hartog blijft wel bestuurslid van het bestuur van de mandelige zaak.

Het gaat om de volgende personen:
  • Ruud Raats
  • Wim den Hartog

Het bestuur van stichting Stadstuin is bovengenoemde bestuursleden zeer erkentelijk voor hun jarenlange inzet voor Stadstuin.

Afscheid bestuursleden stichting Stadstuin

2/8/2021

 
Per 1 juli 2021 hebben enkele bestuursleden om verschillende redenen besloten om afscheid te nemen als bestuurslid van stichting Stadstuin en van het bestuur van de mandelige zaak.

Het gaat om de volgende personen:
  • Matty Vermeulen-Kuipers
  • Norbert Sidler
  • Johan Kole

Het bestuur van stichting Stadstuin en van de mandelige zaak is bovengenoemde bestuursleden zeer erkentelijk voor hun jarenlange inzet voor Stadstuin.

Nieuwe bestuursleden gezocht!
Gelukkig hebben er al enkele nieuwe kandidaat-bestuursleden zich gemeld, maar de stichting en het bestuur van de mandelige zaak zoeken nog steeds nieuwe bestuursleden.

Wilt u direct invloed op uw woon- en/of werkomgeving in Stadstuin? Meld u zich dan nu aan via vvd@onzestadstuin.nl


<<Vorige

    Auteur

    Parkmanager
    Stichting Stadstuin

    Archief

    Juni 2022
    Mei 2022
    Maart 2022
    December 2021
    Oktober 2021
    Augustus 2021
    Mei 2021
    April 2021
    Februari 2021
    November 2020
    Augustus 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    April 2020
    Maart 2020
    November 2019
    September 2019
    Augustus 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Oktober 2018
    Juni 2018
    Maart 2018
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juli 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    Januari 2017
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Juli 2016
    Juni 2016
    Mei 2016
    April 2016
    Maart 2016
    Februari 2016
    Oktober 2015
    September 2015
    Juni 2015
    Mei 2015
    Maart 2015
    Januari 2015
    December 2014
    Oktober 2014
    Augustus 2014
    Juli 2014
    Juni 2014
    April 2014
    Maart 2014
    Februari 2014
    Januari 2014
    December 2013
    November 2013
    Oktober 2013
    September 2013
    Augustus 2013
    Juli 2013
    Juni 2013
    April 2013
    Maart 2013

    Categorie

    Alles
    Maaibeleid
    Parkeerhandhaving
    Spelen
    Vergadering Van Deelgenoten
    Verkeersdrempels
    Vvd

    RSS-feed