- Het grote probleem hierbij is dat bij het overpakken in containers erg snel verkleving van planken optreedt.
Daarom zal het nieuwe hout wordt voortaan in pakketten worden geleverd. De levering vindt als volgt plaats:
- De pakketten worden door de vrachtwagen aan de zijkant van Zalm gelegd.
- De pakketten worden gelijk verplaatst via het pad op de foto naar het “hout depot” op de kop van de flats m.b.v. een platte kar of platenwagen.
- Hierbij wordt gebruik gemaakt van de asfaltpaden (dus geen schade) en een mooi geasfalteerde plaats, direct in de buurt van de kopgevels.
Voordelen van de aangepast werkwijze:
- Pakketten liggen niet op het gras, maar op geasfalteerd terrein
- Hout ligt mooi centraal voor de 4 flats.
- Dit stuk bouwplaats hoeft niet meer verplaatst te worden. (voor flat 5 en 6 is deze opslagplaats ook ideaal)
- De grasmatten hebben veel minder te leiden; omdat we dan zoveel mogelijk van het bestaande parcours van geasfalteerde paden gebruik maken.
- Het wordt veel overzichtelijker, dan op 20 plaatsen in de berm van Meerval een stapel met meerdere containers.
- Hierdoor wordt het voor kinderen ter plaatse van Meerval minder gevaarlijk.
- Bij aanlevering van het hout door vrachtwagens blokkeren we op dat moment niet de smalle Meerval, maar wordt gebruik gemaakt van de bredere Zalm.
Naast het pad aan de Zalm wordt een afvalcontainer geplaatst, zodat de “ afvoertroepen” gebruik kunnen maken van geasfalteerde paden.
De eerste levering op deze manier vindt plaats op 25 september a.s.